2 november 2009

Förberedelse inför Regionfullmäktige imorgon

"Hej regionrådet. Kan du möjligen förklara denna text för mig? Fann den just på
biljettautomat på kastrup."
Har suttit i soffan en längre stund nu och förberett mig inför morgondagens fullmäktigemöte. Kan bli en lång dags färd mot natt, men jag hoppas på en intressant och givande debatt imorgon. Mitt i mina förberedelser dök denna bild och text upp på i min mobil. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste texten på bilden. Visst kan man ha vissa inkörningsproblem med ett nytt betalsystem. Men jag tycker att man kanske måste fundera på någon form av kvalitetsgranskning av informationen till resenärerna från Skånetrafikens sida.
Nej , nu är det dags att återgå till fullmäktigehandlingarna. Förresten kunde jag inte ge någon god förklaringen på texten. ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar