12 maj 2012

SM-final

Det hör absolut inte till vanligheterna att jag skriver om sport, men det hör å andra sidan inte heller till vanligheterna att IFK Kristianstad spelar SM-final i handboll. Det var faktiskt 37 år sedan senast. Som uppväxt i Kristianstad har jag fostrats in i att tycka om handboll. Det har nästan varit en omöjlighet att inte ryckas med. Exempelvis hade jag handbollsprofiler som Lennart Ebbinge och Uffe Larsson som lärarvikarier i flera perioder. de var fantastiska handbollsspelare, men som lärare vet jag inte riktigt.

Eftermiddagen idag kommer jag att tillbringa med massor av andra Kristianstadbor på Malmö Arena. Jag är övertygad om att IFK supportrarna kommer att fylla hallen för att förhoppningsvis ska ett sådant tryck att det kan hjälpa IFK att vinna SM-guld. Jag håller tummarna för detta, men oavsett vinst eller ej, är spelarna redan hjältar i Kristianstad. Och oavsett vad kommer jag att vara hes imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar