25 oktober 2009

En grå, regnig och lite trist söndag......


.... som för min del ägnas åt städning, strykning och annat viktigt hushållsarbete. Stora delar av gårdagen ägnades åt att förberedda halloween klädar åt barnen då de ska på party/födelsedagskalas både lördag och söndag nästa helg.

Mitt i alla hushållsgöromål dök bilden ovan upp i min telefon och förgyllde tillvaron. Bilden ska vara från Örebro läns landsting enligt den som skickade den till mig, men vem vet.
Tanken som väcktes hos mig var följande: Det är emellanåt mycket diskussion om rökfriarbetstid och det finns de som hävdar att det är integritetskränkande. Undrar vad som skulle hända om man föreslog ovanstående? En stilla liten undran bara, i all enkelhet en lite tråkig söndageftermiddag i städningens tecken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar