8 oktober 2009

Stormen Gudruns efterdyningar

Jag minns mycket starkt när stormen Gudrun drabbade södra Sverige hårt. Jag var själv hemma med mina barn (då var de ganska små) under denna vecka, då min hustru besökte sin syster i Israel. Jag och barnen hade tur, då vi bara var utan ström i ca 1,5 dygn. Många andra var mycket hårdare drabbade. Vi gjorde det hela till en mysig grej där vi lagade mat på stormkök och bara kunde var med varandra utan tv och radio (eller något annat som krävde ström) störde. Men när väl strömmen kom tillbaka var den mycket efterlängtad. Vi var som sagt var inte så hårt drabbade, värre var det för alla dem som var utan ström i flera veckor.

Under fredagen kommer jag att tillsammans med bla riksdagsledamot Tina Acketoft att besöka EON i Örkelljunga för att följa deras arbete med att gräva ned kraftnätsledningar för en bättre driftssäkerhet. Jag tycker att detta är en mycket viktig fråga för att människor ska kunna lita på samhällsservicen och underlätta för människor att bosätta sig på landsbygden-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar