2 april 2009

Första försöket med att blogga

Ska bli spännande att prova detta med att blogga. Jag har under ett par år aktivt följt lite olika bloggar men själv inte blivit klar med att starta en egen blogg. Har nu äntligen gjort slag i saken. Jag hoppas att detta kan vara ytterligare ett sätt att hålla kontakt med medborgare i Skåne utöver den mängd medborgarkontakter jag har redan idag på andra sätt.

Hörde ett rykte för ett antal år sedan om att det fanns ett stort lager med avdankade bildtelefoner någonstans i Sverige då de aldrig slog igenom under 80-talet, (tror jag det var). Idag kan man prata kommunicera med varandra via bild i mobiltfn eller via tex skype. Men denna teknik är kanske inte alltid den lättaste att använda och framförallt inte om du kanske börjar bli dement. Var och träffade representanter för ett företag som heter myjoice som har tagit fram en extremt användarvänlig produkt för att underlätta kommunikation mellan framförallt äldre och deras alltmer internationaliserade barn. Kan tänka mig att denna produkt kommer att ha massor av användningsområden och det är i stort sett bara fantasin som sätter gränser. Vill ni veta mer om produkten kan ni gå in på deras hemsida http://www.myjoice.com/.
Blev själv sugen på att testa joiceboxen då min frus syster bor i Israel och jag kan ibland bli galen på tekniken när vi skypar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar